Grey Matter

by Just Incredible

/
  • Streaming + Download

    Includes unlimited streaming via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.

      $5 USD  or more

     

  • Full Digital Discography

    Get all 4 Just Incredible releases available on Bandcamp and save 15%.

    Includes unlimited streaming via the free Bandcamp app, plus high-quality downloads of BUTTA [EP], Dark Matter, God Is Just, and Grey Matter. , and , .

      $12.75 USD or more (15% OFF)

     

1.
01:56
2.
03:14
3.
4.
03:28
5.
02:26
6.
02:45
7.
8.
03:18
9.
10.
11.
12.
13.
03:46
14.
02:49
15.
02:57
16.
03:23
17.
18.
02:29
19.
20.
02:43

credits

released March 25, 2013

tags

license

all rights reserved

about

Just Incredible New York, New York

contact / help

Contact Just Incredible

Streaming and
Download help

Redeem code

Track Name: Paradigm
This MLK
catching cases
and sending fades
center stage
burning sage
circle salt
demons somersault
some assaults
are provoked and Jus due
follow the pale horse
see it impress U
picked net worth over networth
on twitter you Limbaugh
in physical
you miserable
just dint think about it like us sinner do's
when my pen is caliber
I'll hit the pinnacle
in the hood like im general tso
Lyrical ocean they just siphon the flow
noah knowed shit It kept him afloat
im spitting paddles
shits creek on a beat
diss me
I repeat
Like reverb
They wanna take away the sea like a blood using C words
the anunaki copy
thats why i be Drying up
aint no such thing as selling out
cuz who buying stuff
they go on tour
cuz them torrents
is like the torah
Drop jews and these dude go gomorrah
maybe god think my prayers are rhetora
like he dont gotta answer
or maybe he does and im afraid
still turn my TV off when it thunders and rains
every thing has a place
and every dog a day
I be the ghost's when they mold the clay
pac and biggie shoes are off
aaliyah help them board the plane
as left eye drives she can see them rise boy she late
when their plane lands
will they see the same land
is hip hop dead to them
they hiphop nephilim
so hiphop
i'll give my bread to them
give my breath to them
and risk my neck for them
so I'ma keep it all lyrics
its all rivers at the tip of the pen
do you feel it this is spiritual shit
baptize em
cuz the waters at the Tip of the chin

*ODB & Method Man interview*
Track Name: Nigger
Man: You can't go to heaven if you hate anybody..

VERSE 1

N I DOUBLE G ER
WHAT ARE THE ORIGINS?
IS THIS ONLY FOR MOORISH MEN?
IS THIS A PHENOTYPE DESCRIPTION FROM EVIL MEN SHIPPED FROM BRITAIN?
WELL LET US GO TO THE ENTRANCE
SOME SAY IT COMES FROM NAGA
THATS THE SERPENT ON THE SANSKRIT
SWIMMING THROUGH YOUR INTERNET AND BANDWIDTH
SHIT I NEED SOME ANSWERS TRANSLATED FROM MANDARIN
MAYBE I'LL UNDERSTAND THEN
DRAGONS ON THE SKIRT
DRAGONS IN THE KLAN
TUPAC AMARU MEANS SHINNING SERPENT IF YOU UNDERSTAND
DAAAAMMMMNNN
IM STARTING TO MAKE SENSE OF IT
ITS CENSORSHIP
THE ENTOMOLOGY'S GOT A KICK IN IT
ITS NEGRO
NIBIRU
POWER IN THE SYLLABLES
NAGA IN HEBREW MEANS TO BRING LIGHT IM SHINING THROUGH
GUIDING YOU
TO A PLANE THATS HIGHER THAN COLLIDE IN TWO
BUILDINGS THEN WE BUILD IT FROM THE BOTTOM WHAT WE GOTTA DO?

VERSE 2

NOW YOU SAY THAT ITS A TERM OF ENDEARMENT
LET ME TRY THIS HERE EXPERIMENT
FROM EXPERIENCE
IF SOMEONE CAUCASIAN WOULD SAY IT YOU SAY THEY RACIST
BUT ITS DIFFERENT DEFINITIONS WITHIN THIS GAME THAT WE PLAYING
SO WHICH ONE DO YOU SUBSCRIBE TO?
THE ONE THAT WAS WRITTEN BY WILLIE LYNCH OR THE KUNDALINI INSIDE YOU
I TOO
USED TO THINK THAT NIGGER WAS DEROGATIVE
YET INSTILL I SAY IT CUZ IT IS ROOTED IN POSITIVE
THE POLITICS WONT ACKNOWLEDGE OR HONOR IT
BUT WE KNOW THAT EVERYONE HAD TO GO TO KEMET FOR THE SCHOLARSHIP
I VOMIT THIS
TAKING OUT A THIRD OF THE STARS
IM SPEAKING FOR YOUR ANCESTORS BECAUSE YOU HEARD IT BEFORE
NOW SHOULD MURDER IT ALL
OR JUST GO BACK TO THE BASICS
OR SHOULD WE THINK ABOUT IT EVERY SINGLE TIME THAT WE SAY IT
AM I THE NIGGA OF THE RASTAS
NIGGAS ON THE STOOP
NOW WHY THEY LET THIS NAZARIAN NIGGA IN THE BOOTH
OOH

Man: I've seen more white niggers in my time
Track Name: Street Poetry (Feat Chee)
(Just Incredible)

Uh
Life is but a dream to me
Fuck the machine so my team gully
I heard they wanna take the bling from me
They jelly
machine gun -Kelly
piss in they denim from what choppa bout to send em
got the countenance of Common but that Waka Flocka in em
try to keep it contained
so sick this shit contagious
level out through the phases
leave the world in amazement
never complacent
some say i'm crazy
chasing da ranges
and beamers with the suede kits
I know its shallow
seen the eye on the sparrow
hit your door with them things and let it sing like a carroll
the narrow
way will lead you to wealth
its a one man road
guess I'll travel myself
focused on the health but them black and milds got me
and I'm still the King and I wear my crown properly
Track Name: Non-Prophet Organization
Verse 1

Ok
Homey is 25
he work a 9 -5
taking schooling to be
an electrician
and while
he's happy hour chilling
Guinness beer sipping
he's see's a young mistress
thick curvy and witted
he approaches her
and noticed her
conversions was
a-bout
her job
account what she was
he butted in with something
she smiled
then it blurs
and fast forewords to the condom coming from her purse
and right after he burst
he pulled out, his countenance alert
there seems to be a tear
she grabbed herself in fear
fast forward to her pregnancy
and yea
she says she needs repair
She wanted to be bare
she's at planned parenthood
and he meet her there
He thinks this isn't fair
Keep it he declared
He says he wants a son
she says she doesn't care
I Guess the story ends up ending here.

Hook
To make love it takes 2
but this choice is on you


(Verse 2)

ok honey is 23
working on her bachelors degree
with a hard attraction to the streets
she like the franks and the meechs
and the cars and the bling
the stars
collect calls from sing sing
now at off campus party .
both collegiate and some street shit
she sees him
when I wanna rock drops she's greets him
she becomes his little secret
only cuz his other baby mothers always beefing
Her friends tell her peep it
in the future of the sequence
she see that she's pregnant
she re hash
to he an (anne)
he reacts
like dead em
she decides to keep it
and demands he plays a part
she wants to go and make her case with statements in the courts
in favor of the plaintiff
when the gavel hits gloss
but his income is un-taxable
the avenue's his boss
so now she's at lost
and has no time to spare
I guess the story ends up ending here
just be aware
Track Name: Anyway You Can
(verse 1)

Flyers in hand
throw flyers in the wind
devising a plan
wake the lion in the man
we trying to stand
but them colors get blurred
when them words ain't served
when the hunger ain't curved
tryna find nirvana but the value of a dollar
was spent on pharmaceuticals for pills I gotta swalla
I think I need help
cuz all I see is wealth
chase fame
chase frames
chase dames
hate self
trying to be bill gates but why bother
when all I see is bills, gates, and barbed wire
fire in the hole with the criminals
following trends on twitter to see who mimics who
see a star be a star so identical
get an ulcer for trying to be an olsen
I told my people we need change
I'm speaking to the Kings and Queens in fourth grade.

(verse 2)


War on terror
War on terror
but its war in the hood baby more than ever
another mother's son down
yet she mourn forever
belly hungry so I gotta be more than clever
so I'll cater (al qaeda) to one of George's endeavors
pray the Lord forgive me for thinking more is better
chase money, so I can run away from the truth
and from the looks of it you run away from it too
navy seal team 6, found him, killed him, but didn't take pics
and it makes sense
we ain't stop vietnam until we seen the pictures
so this is just a visual of the Holy Scriptures
I feel the pain in Libya thats why he sent the missiles
but its oppression in my city from my own officials
the constitution says I have the right to own a pistol
clean up your own hood and I'm rolling with you
Track Name: The Hunt pt.2
As I follow Mr Pa pa pa pa pump
down the alley
seen the moon in the puddle by the dump
I stop
grip the pump
scream out
don't you run
turn around
make a move I'ma dump
so what's up
he says
what you want
I said i'll ask the questions
I said did you see the set up what were you expecting
he said
of course I did I knew that you would kill E
He thinks he so important
plus you niggas know you need me

wait wait
homie wait up
no you gon tell me straight up
who do you answer to
tell me who's your maker
he says

well right now im at a fork
on one side its this woman the other is the sport
take my number justin
meet me at the fork
wait how you know my name?
shit I know everything
I know your mothers in a grave and your father went insane
and it you ain't read the bible then you probably would have shaved
I played the game
I had to bring you to me
and E is out the picture so you listen to me fully
I know everything you fear
I know everything you love
and you got my 7 digits you can meet me when you want

I took the plug and with a shrug I let him leave
the conversation
really had me intrigued
walking back to my car
as I fondle my keys
I smell chanel in the breeze
I look around for a lead
I see the cherry of a cigarette
a woman steps in the light
her heels echo the night
slight eye contact
a sharp right
fuck I'll pay it no mind
proceed to hop in my ride
I drive
and never hit a red
I had the eerie feeling that somehow Im being led
no pedestrians no traffic up ahead
no head light behind me
fuck that Im gliding
then finally
I see a car
coming in my direction
same lane and all
I flash the high beams
they ain't faze them at all
my pedal hitting the floor
my engine loud as a roar

I guess we playing chicken
Im hitting anyone in the way of my vision
we close in my yards feet them inches
I close my eyes and prepare for this collision